Oleje przekładniowe
Oleje przekładniowe
W naszej ofercie olejów przekładniowych posiadamy przede wszystkim produkty marki Motul, Castrol, Millers, Febi Bilstein oraz tańsze zamienniki. Na życzenie klienta możemy każdorazowo wzbogacić ofertę o pozycję z gamy Valvoline, Fuchs, Mobil oraz Shell. Jednakże współpraca z renomowanymi warsztatami na terenie całego kraju pokazuje, że w skrzyniach biegów manualnych oraz automatycznych najczęściej znajdują zastosowanie oleje producentów, którzy dostarczają oleje bezpośrednio do fabryk samochodów oraz do zastosowań rajdowych oraz sportowych.
W razie problemów z doborem poprawnego oleju do Państwa pojazdu prosimy o kontakt z naszymi doradcami klienta, gwarantujemy profesjonalną pomoc.
Informujemy, że mogą Państwo mieszać oleje różnych producentów ale z zachowaniem wymogów producenta auta, które znajdą Państwo w książce obsługi pojazdu bądź podczas kontaktu z najbliższą autoryzowaną stacją obsługi.
Kilka przydatnych informacji odnośnie olejów przekładniowych.
Aby wybrać odpowiedni olej przekładniowy należy stosować się do zaleceń producenta, a więc podobnie jak w przypadku doboru oleju do silnika. Dobieramy środek smarny zwracając uwagę na klasę lepkościową SAE oraz klasyfikacje jakościową API i lub specyfikację producenta przekładni. Zignorowanie tych wytycznych oczywiście może się źle skończyć dla naszej skrzyni biegów. Warto także zwrócić uwagę czy kupowany olej przekładniowy jest mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny.
Na rynku istnieją rożnego typu przekładnie, które wymagają różnych środków smarnych a więc olej, który idealnie sprawdza się w jednej skrzyni dla innej może okazać się zabójczy. Nowoczesne, skomplikowane mechanizmy wymagają oleju najwyższej jakości.
Kiedy wymienić olej w skrzyni biegów?
Olej w skrzyni biegów wcale nie jest dożywotni choć istnieją przekładnie tzw fill for life w których olej starcza na cały okres użytkowania. Jeśli producent podaje okres po jakim należy wymienić olej – oczywiście trzeba to zrobić. Jeśli posiadamy automatyczna skrzynie biegów zazwyczaj wymianę oleju producent przewidział po przejechaniu od 60 do 100 tyś ale oczywiście może to być i szybciej. Natomiast skrzynie manualne generalnie są dosyć odporne na zaniedbanie wymiany środka smarnego. Z tego tez powodu producenci nie mówią kiedy go wymienić. W takim wypadku warto go zmienić przed upływem 8 lat lub przejechaniu 100 tysięcy kilometrów. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby to zrobić wcześniej. Delikatny opór przed zmianą biegów o ile nie występował wcześniej może być oznaką, że z olej w znacznym stopniu utracił swoje właściwości, rozrzedził się lub nawet po części mógł wyciec.