Akumulatory Gdańsk
Akumulatory
Firma PPHU Filtry oferuje szeroką gamę akumulatorów takich marek jak: Centra, Bosch, Varta, Exide, 4Max i innych. Akumulatory kupisz w naszym sklepie stacjonarnym w Gdańsku na ulicy Grunwaldzkiej 487 lub w Rębiechowie na ulicy Słowackiego 257a.
Nasza oferta składa się z akumulatorów do zastosowań w:
- samochodach osobowych
- samochodach osobowych z systemem start-stop
- samochodach ciężarowych i autobusach.
- motocyklach, skuterach
- pojazdach rolniczych, ciągnikach
- wozów kempingowych
- łodziach, motorówkach, jachtach
U nas kupisz akumulatory wykorzystujące technologie:
- standardowe kwasowo-ołowiowe
- AGM – Absorbent Glass Mat
- Enhanced Flooded Battery (EFB)
Wskazówki odnośnie zakupu nowego akumulatora:
Wybierając nowy akumulator powinniśmy kierować się przede wszystkim trzema parametrami: pojemność, wyrażona w amperogodzinach [Ah], prądzie rozruchowym wyrażonym w amperach [A] oraz biegunowości. Istotnym parametrem jest także wielkość akumulatora, ponieważ musi się on zmieścić w wyznaczonym do tego miejscu.
Do każdego modelu samochodu producent dobiera odpowiedni akumulator. Odpowiedni prąd rozruchowy oraz pojemność jest tak dobrana aby wystarczyły do bezproblemowego rozruchu w okresie zimowym, także podczas silnych mrozów. Jeśli silnik i układ elektryczny jest sprawy nie ma powodów aby kupować mocniejszy akumulator. Akumulator o większej pojemności w większym stopniu będzie ulegał samo rozładowaniu. Może się okazać że podczas jazdy na krótkich dystansach alternator nie będzie w stanie naładować akumulator do pełna, konieczna będzie wtedy częsta kontrola akumulatora. Natomiast większy prąd rozruchowy ułatwi co prawa rozruch silnika, jednak kosztem tego może być skrócenie żywotności akumulatora. Z powyższych powodów jeśli zdecydujemy się jednak na mocniejszy akumulator jego parametry nie powinny być większe nić 10 -15% od zalecanych prze producenta samochodu.
Ważnym parametrem jest także biegunowość. Powinna ona być taka sama jak wymienianego akumulatora. Zakup akumulator z inną biegunowością może wiązać się z problematycznym montażem ponieważ kable zwyczajnie mogą nie sięgnąć odpowiednich biegunów.
Ponadto jeżeli posiadamy samochód z systemem Start-Stop nowy akumulator powinien być produkowany w technologi AGM lub EFB ponieważ posiadają one przynajmniej dwukrotnie większą wytrzymałość cykliczną. Przyda się ona podczas o wiele częstszego rozruchu silnika wyłączanego podczas krótkich postojów np w korku czy na światłach.
Krótkie opis najważniejszych technologii stosowanych przez producentów akumulatorów:
Technologia Enhanced Flooded Battery (EFB) – technologia w której płyta dodatnia jest dodatkowo pokryta warstwą poliestru. Zwiększa to stabilność masy czynnej. W porównaniu do akumulatorów konwencjonalnych technologia EFB zapewnia wyższą odporność na pracę cykliczną, a akumulatory zachowują pełną sprawność nawet przy silnych wstrząsach. Technologia ta jest wykorzystywana w akumulatorach stosowanych w samochodach z systemem Start-Stop.
Absorbent Glass Mat (AGM) – technologia w której specjalne włókna szklane wchłaniają elektrolit, co przekłada się na znaczący wzrost pracy cyklicznej, nawet do trzykrotnie w porównaniu do konwencjonalnych akumulatorów. Umożliwia to wielokrotne ładowanie i rozładowywanie akumulatora bez uszczerbku dla jego parametrów użytkowych. Technologia ta jest wykorzystywana w samochodach z systemem Start-Stop oraz w pojazdach z bardzo dużą liczbą odbiorników prądu.
Technologia akumulatorów żelowych – Kwas w akumulatorze jest bezpiecznie absorbowany przez masę żelową, dzięki czemu jest on w 100% zabezpieczony przed wyciekami. Akumulator taki może być montowany pod dowolnym kontem. Idealnie nadaje się do stosowania w motocyklach pod warunkiem użytkowania go poza zimowym okresem ponieważ jego wadą jest niska moc podczas dostarczania wysokich prądów w ujemnych temperaturach.
PowerFrame – specjalna technologia wytłaczania kratki to szereg rozwiązań konstrukcyjnych, umożliwiających spełnienie wyśrubowanych wymogów, jakie współczesne instalacje elektryczne stawiają akumulatorom samochodowym. Technologia ta odznacza się większą wytrzymałością i trwałością niż konkurencyjne rozwiązania. PowerFrame jest o 66% bardziej trwała i odporna na korozję niż inne konstrukcje kratek. Przekłada się to na niezawodny rozruch w warunkach nawet o 70% większego przepływu prądu niż w innych kratkach a także o 20% wudłuża okres użytkowania niż akumulatora tradycyjnego, zwiększona zostaje także odporność na częste cykle ładowania i rozładowania.
Technologia ołowiowo-kwasowa – technologia akumulatorów w której elektrolit w postaci kwasu siarkowego pokrywa wszystkie wewnętrzne elementy akumulatora, które znajdują się w szczelnej obudowie. Największe zalety tego typu akumulatora to: stosunkowo niska cena, wysoka trwałość i dużą odporność na głębokie rozładowanie. Ponowne naładowanie wyczerpanego akumulatora pozwala w pełni przywrócić jego pierwotne parametry o ile zbyt długi nie przebywał w tym stanie.